Film Inte Polisens rätt att bedöma Tunna blå linjen Ett alternativt universum där ”The Kissing Booth” anses bättre än Kubrick Yasaman Sharifmanesh – om vikten bakom nya perspektiv Månadens kreatör: Lina Maria Mannheimer 10 höjdpunkter från Göteborgs filmfestival 2021 RECENSIONER Recension: Snabba cash Är inte Stockholms organiserade brottslighet egentligen likadan som businessvärlden? Kvotering – Svartskallar är vita män bakom kameran Det har gått framåt med representationen, menar vissa. Men är det verkligen så? Recension: Judas and the Black Messiah Trots goda intentioner avfärdas de som våldsuppviglare som i själva verket är de riktiga rasisterna eftersom deras slogan fokuserar på svarta liv i stället för alla liv. Recension: Spring Uje spring Ibland räcker det att ta sig till Bredäng med Uje. Inte Polisens rätt att bedöma Tunna blå linjen Konsten var fri, sedan kom poliserna och omfamnade den för hårt. Fler recensioner KRÖNIKOR Kvotering – Svartskallar är vita män bakom kameran Inte Polisens rätt att bedöma Tunna blå linjen The Death of the Auteur – Den parasociala relationen mellan konsument, kreatör och internet Lynne Ramsay – När fattigdom blir estetik En genres död SENASTE Kvotering – Svartskallar är vita män bakom kameran Recension: Judas and the Black Messiah Recension: Spring Uje spring Inte Polisens rätt att bedöma Tunna blå linjen The Death of the Auteur – Den parasociala relationen mellan konsument, kreatör och internet Lynne Ramsay – När fattigdom blir estetik En genres död Ett alternativt universum där ”The Kissing Booth” anses bättre än Kubrick Biopicsens hänger på sin egen sköra filmremsa Kan Golden Globes förutspå vem som får en Oscar? Film i Samtidskonsten synliggör Karl Holmqvists absurt klara ord och blick Recension: Men Who Sing Yasaman Sharifmanesh – om vikten bakom nya perspektiv The Legally Blonde legacy Mord är alltid mord Månadens kreatör: Lina Maria Mannheimer Recension: Quo vadis, Aida? Recension: Thus Spoke Kishibe Rohan Recension: TOVE ”An Occasionally True Story” Så, vad har de gjort med Winx Club? Recension: Promising Young Woman 10 höjdpunkter från Göteborgs filmfestival 2021 Recension: Soul Recension: The Midnight Sky Mindre av mediemännens offentliga onani tack Recension: Julkalendern 2020 Recension: Taylor Swift – Folklore: The Long Pond Studio Sessions Recension: Dips säsong 2 Avatar och rädslan för att bli bortglömd Recension: Andra sidan Intervju: Caroline Ringskog Ferrada-Noli Recension: I’m Thinking of Ending Things Månadens Kreatör: Henrik Möller Recension: Tenet Recension: The King of Staten Island Fenomenet Timothée Chalamet David Lynch är sommarens hetaste Youtuber Big Love och andra galenskaper Recension: Da 5 bloods Nostalgi – ett dåligt fenomen i en dålig värld Superhjältar och brustna kärl Recension: Somewhere in the crowd there’s you Recension: Hollywood Har vi gjort avkall på pop-feminismen? Långfilmen är inte död för att tv-serien fick pengar Skräckisar stillar mitt sinne Gudfadern sa ”I’m gonna make him an offer he can’t refuse”, och erbjudandet var ett sicilianskt bröllop Netflix & karantän Filmrecension: Corpus Christi
Recension: Snabba cash Är inte Stockholms organiserade brottslighet egentligen likadan som businessvärlden?
Kvotering – Svartskallar är vita män bakom kameran Det har gått framåt med representationen, menar vissa. Men är det verkligen så?
Recension: Judas and the Black Messiah Trots goda intentioner avfärdas de som våldsuppviglare som i själva verket är de riktiga rasisterna eftersom deras slogan fokuserar på svarta liv i stället för alla liv.
Inte Polisens rätt att bedöma Tunna blå linjen Konsten var fri, sedan kom poliserna och omfamnade den för hårt.
Gudfadern sa ”I’m gonna make him an offer he can’t refuse”, och erbjudandet var ett sicilianskt bröllop